Frequently asked questions
amiibo come in different forms
Some amiibo are figures, while others are cards or made out of knitted material, but they act the same way and can do the same things no matter which form they're in! If you have a compatible amiibo, you can tap it while playing compatible software to power up your gameplay in different ways!
What do I need to use amiibo?
As long as you have an amiibo, all you need is software that’s compatible with amiibo. When using amiibo on Nintendo Switch, Wii U, New Nintendo 3DS, New Nintendo 3DS XL and New Nintendo 2DS XL, no additional accessories are required.
If you wish to use amiibo on your Nintendo 3DS, Nintendo 3DS XL or Nintendo 2DS, you will need the NFC Reader/Writer accessory that’s due to be released on October 2nd.
How can I find out which games each amiibo is compatible with?
The games that are compatible with each amiibo are listed on each amiibo’s page, accessed via the Line-up page. Brief details on what the amiibo does in each game can also be found here.
You can also see which amiibo are compatible with each game by using the filtering options on our Line-up page.
Are all amiibo compatible with every software title?
No, amiibo are only compatible with certain software titles. You can find out which titles are compatible with amiibo, and find out what different amiibo do in each game, in our Line-up section.
A software update may be required to use amiibo functionality in amiibo compatible games. A system update may also be required to use amiibo functionality.
Can I play amiibo-compatible software without owning an amiibo?
Yes, you can still play amiibo-compatible games without an amiibo. However, you won’t be able to use the amiibo functionality of these games without an amiibo.
Certain games, such as amiibo Touch & Player: Nintendo Classics Highlights, require amiibo. Please visit each individual game's website for information about how amiibo are used.
7. If I store game data on an amiibo, does that mean I can't use that amiibo with other games?
If you use an amiibo with a game that uses the read/write functionality, for instance Super Smash Bros. for Wii U, you can still use the same amiibo in other games that use only the read functionality, such as Super Mario Maker on Wii U.