Tomodachi Life allows you to make your own Mii characters and others who are based on absolutely anyone you know, such as your friends, parents, teachers and whoever you can imagine; to populate your very own island! In Tomodachi Life, the Mii character avatar system, seen on Wii, Wii U and Nintendo 3DS and 2DS, evolves with the new abilities to speak, sing and act with their own individual personality. Watch Mii characters of your loved ones come alive in surprising situations, and become the director of their lives as they star in your very own soap opera. Listen to their thoughts, gift them food and items, and try to solve their problems to raise the happiness of your community and unlock more surprises. You’ll want to share every wacky moment as it happens – at any time you can capture screenshots that can be shared via the Nintendo 3DS Image Share service on social networks with your real-life friends and family so they can see what’s happening on your island. The sky’s the limit in Tomodachi Life. Your friends. Your stories. Your life.