Players will need to use logic and analyse each puzzle to figure out which blocks need to be removed in order to bring shapes to life. Set in a Parisian-style café with the expressive sounds of the accordion and soothing saxophone melodies, Picross 3D: Round 2 sets the mood for lovers of puzzle games, inviting them to pick a book of themed puzzles off the café’s shelf and settle in. New to the series is the ability to add colour to blocks, adding a new layer of intricacy to puzzles: not only do players need to select the correct blocks to remove, they also need to work out which ones need to be painted blue and orange to create perfectly sculpted objects.
In this busy modern world, we don’t have always have time in our schedules to play games for long periods, so Picross 3D: Round 2 is ideal for players who fancy a spontaneous gaming session lasting a few minutes or a lot longer. Longer puzzles don’t have to be conquered in one sitting – with the option to save progress and return to complete it later, and with a range of difficulty modes, Picross 3D: Round 2 can be enjoyed by anyone, no matter their skill level.
Players who are new to the world of Picross can choose Mild mode to get to grips with how to play, and once they’ve mastered the basics, they can raise the difficulty to Medium or even Spicy mode for the ultimate Picross challenge.
Prepare to put your mind to the test and use logic to solve over 300 engrossing 3D puzzles as Picross 3D: Round 2 lands on Nintendo 3DS family systems on 2nd December 2016.