ARMS and Splatoon 2 headline new Nintendo Direct presentation
ARMS: One of the biggest features in the upcoming fighting game is the ability to equip two types of customisable ARMS per fighter. These ARMS range from standard gloved ARMS to curved weapons like boomerangs. Each ARM has a special attribute like fire, ice or electricity that activates when delivering a charge punch. As players fight through the game, they will rack up in-game currency that can be used to play in the ARM Getter, a fun mode in which they can get new ARMS for their fighters. The fast-paced game can be played in 1-v-1 matches or even 2-v-2* for more entertainingly chaotic battles. During the Nintendo Direct presentation, two characters were put under the spotlight: the newly-revealed and super-fast kung-fu fighter Min Min, with her extendable ramen arms, and the energetic, determined Spring Man, who specialises in bouncing back from near-defeat. ARMS launches exclusively for Nintendo Switch on 16th June. In addition, special neon yellow Joy-Con and Joy-Con Straps will be released on the same day, alongside the Joy-Con AA Battery Pack accessory, sold in pairs.
Mario Kart 8 Deluxe: When Mario Kart 8 Deluxe launches on 28th April, it will do so with more characters, karts and courses unlocked from the start than any other game in Mario Kart history. Both traditional racing and the newly revamped battle modes can be played in local wireless play with eight players*, or in LAN play** and online* with up to 12 players.
ULTRA STREET FIGHTER II: The Final Challengers: The game launches for Nintendo Switch on 26th May and includes all of the classic characters and two new fighters: Evil Ryu and Violent Ken. Additionally, a “Way of the Hado” mode lets players throw HADOKENS with first-person motion controls, and an exciting two-player co-op mode* gives a player and a friend one health bar for intense two player vs. CPU matches.
Two Sonics, Two Styles: Nintendo Switch is getting two new Sonic games in 2017. Sonic Forces is a modern 3D take on Sonic games and follows the blue hedgehog hero as he uses his stylish high-speed moves to bring down the nefarious Eggman. Sonic and a mysterious new ally will rise up when Sonic Forces launches for Nintendo Switch this summer in South Africa. Sonic Mania launches this winter and features retro 2D graphics and a host of new stages, as well as some classic stages from previous games in the Sonic the Hedgehog series.
Monopoly for Nintendo Switch: One of the most famous board games ever is coming to Nintendo Switch. Up to six players* can experience the classic game with HD rumble features and optional shorter sessions when Monopoly for Nintendo Switch launches this spring.
Rayman Legends: Definitive Edition: The gorgeous, award-winning platformer is coming to Nintendo Switch later this year. On Nintendo Switch, an exclusive Kung Foot experience offers a Solo Mode and tournaments for up to eight players*.
Fate/EXTELLA: The Umbral Star: Featuring playable characters from multiple Fate productions across three distinct narrative perspectives, Fate/EXTELLA: The Umbral Star delivers the series’ most legendary showdown yet. The Nintendo Switch version will come loaded with 35 previously-released paid DLC costumes, along with an exclusive new Unshackled Bride outfit. The high-octane action title will launch for Nintendo Switch on 21st July.
More titles on the way: Two new titles from THQ Nordic – Sine Mora EX and RPG BattleChasers: Nightwar – will hit Nintendo Switch in winter and late winter respectively. In addition, NAMCO MUSEUM will also be available this winter, while four-player co-op game PAYDAY 2 lands later this year.
Hey! PIKMIN: The first portable Pikmin game finds Captain Olimar embarking on an adventure through lush worlds with his trusted Pikmin by his side. In this new type of Pikmin game, players are tasked with throwing all types of different Pikmin using the Touch Screen to solve puzzles, overcome challenges and defeat enemies through side-scrolling levels. Hey! PIKMIN launches exclusively for Nintendo 3DS family systems on 28th July. A new Pikmin amiibo figure will also launch separately on the same day and allows players to call in additional Pikmin****.
Lastly, a new multiplayer action game* in the Kirby series is coming to Nintendo 3DS this summer. More information will be revealed about this game in the future.
Miitopia: Calling all Tomodachis! A dark lord is stealing the faces of everybody in the world of Miitopia, and it’s up to brave players to bring them back in this adventure sim coming to Nintendo 3DS systems later this year. Create your friends and family from scratch or easily transfer them from Tomodachi Life, then cast them to fight alongside you or play other key roles in the story – even the dark lord. More information will be revealed in the future.
Ever Oasis: Grow and expand the world’s last oasis in Ever Oasis, a new action-adventure RPG from Koichi Ishii, the creator of the Mana series. Ever Oasis launches exclusively for Nintendo 3DS family systems on 23rd June.