Find out some of Eiji Aonuma’s favourite things from The Legend of Zelda series in our interview!
The Legend of Zelda: Breath of the Wild is out on Nintendo Switch and Wii U on March 3rd, so we sat down with Eiji Aonuma, producer of The Legend of Zelda series, to find out what he thinks about all sorts of things from the games. What’s the best way to cross Hyrule Field? Who’s Mr Aonuma’s favourite: Link or Toon Link? Read on to find out – you might even pick up a tip or two for the adventure ahead!
NoE: When crossing Hyrule Field, do you ride Epona or just forward roll the whole way?
NoE: If you could have any item from The Legend of Zelda series, which would it be and why?
EA: I do love the Hookshot, but if I had the Ocarina of Time I could go back and be young again, and relive my life one more time. (laughs)
NoE: In The Legend of Zelda: Breath of the Wild, amiibo can give you handy bonuses, like random amounts of helpful items. Would you rather receive a random amount of meat or a random amount of fish?
NoE: What’s your personal favourite weapon or tactic for clearing out a Bokoblin-infested outpost? Give us your best tip!
EA: Gliding in with the Paraglider, approaching the outpost very quietly and sneakily, right up to the door, and then going crazy with bombs and arrows. Bam, bam, bam, bam, bam! (laughs)
NoE: What’s your favourite use of the Sheikah Slate in The Legend of Zelda: Breath of the Wild?
EA: The stasis rune! Using the stasis rune to freeze a barrel, hitting the barrel loads of times and then unleashing it so that the barrel flies into a load of enemies is really fun. (laughs)
EA: Hmmm…! Climbing, because the feeling as you’re climbing, to see what you can see from the top, is exciting.