New Pokémon games announced via Pokémon Direct
Pokémon is making its way to Nintendo Switch later this year with Pokkén Tournament DX. Including all the content from both the Wii U and arcade versions of Pokkén Tournament, Pokkén Tournament DX introduces an array of exciting new features to create the ultimate Pokkén experience.
During Pokémon Direct, viewers also saw the first footage from the newest titles in the Pokémon series, Pokémon Ultra Sun and Pokémon Ultra Moon. Two new Pokémon forms were shown resembling that of the Legendary Pokémon Solgaleo and Lunala. Pokémon Ultra Sun and Pokémon Ultra Moon have been powered up with new additions to the story and features from Pokémon Sun and Pokémon Moon. Pokémon Ultra Sun and Pokémon Ultra Moon are scheduled to release worldwide on November 17th, 2017. More information about the games will be revealed later this year.
Also announced, the second titles in the Pokémon series, Pokémon Gold Version and Pokémon Silver Version, will be making their way to Virtual Console on Nintendo 3DS family systems on September 22nd, 2017. Pokémon Gold Version and Pokémon Silver Version were released in Japan on November 21st, 1999, as the second set of titles in the Pokémon series. These games, which debuted as Game Boy Color titles in Japan, are being recreated into Virtual Console versions such that their screens appear just as they did on the Game Boy Color. Both titles will be compatible with the wireless communication features of Nintendo 3DS and Trainers can look forward to Link Trades and Link Battles between Virtual Console versions of Pokémon Gold Version and Pokémon Silver Version. In addition, these titles will be compatible with the Time Capsule function, which allows players to Link Trade Pokémon between the Virtual Console versions of Pokémon Gold Version or Pokémon Silver Version and the Virtual Console versions of Pokémon Red Version, Pokémon Blue Version, or Pokémon Yellow Version: Special Pikachu Edition in Pokémon Centres within the games. Both titles will also be compatible with Pokémon Bank.