SQ_3DS_MarioAndLuigiSuperstarSagaPlusBowsersMinions_enGB.jpg
14th June, 2017 – Nintendo’s activities so far at the E3 video game trade show in Los Angeles have included the announcement of a remake of a classic Mario & Luigi game and the crowning of the winning team in the 2017 Splatoon 2 World Inkling Invitational.
Following a morning packed with new announcements, the Nintendo Treehouse: Live at E3 show included in-depth playthroughs of a variety of games for both Nintendo Switch and Nintendo 3DS family systems. During the show, Nintendo announced that an updated version of the first game in the Mario & Luigi series is in development for Nintendo 3DS family systems. Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions contains all the fun gameplay and dialogue of the Game Boy Advance original, as well as an optional Easy mode for younger or more inexperienced players.
The game also includes a side story called Minion Quest: The Search for Bowser, which tells the story of the game from the perspective of Bowser’s minions, led by Captain Goomba. Nintendo also revealed two new amiibo figures: Goomba and Koopa Troopa. The new amiibo and the existing Boo amiibo figure will be compatible with the game. The amiibo, and the game, are scheduled to launch separately on 6th October.
Nintendo ended the day by making a splat-tastic mess with an international flair. Competitors from four different global regions competed for world dominance in the 2017 Splatoon 2 World Inkling Invitational. U.S. team Deadbeat emerged as the new global champions, scoring an upset win against Japanese champions Dynameu in a thrilling 4-1 final, after European hopefuls Rising Moon were knocked out in the elimination round.
The four-person teams competed in a best-of-seven final round featuring Ranked Battle modes from the game, and it was U.S. team Deadbeat whose name was engraved on a special Splatoon 2 trophy and can claim global bragging rights.
Super Mario Odyssey: Members of Nintendo Treehouse showcased live gameplay of an exclusive area not available in the show-floor demo, revealing new gameplay mechanics, new Capture targets, and new ways of interacting with the environment. This lush, wooded Kingdom showcased some of the surprises in store for players when Super Mario Odyssey launches on Nintendo Switch on 27th October.
Nintendo Treehouse: Live at E3 returns today at 19:00 local time. The day will include live gameplay, game details and developer commentary, as well as two competitions. The Pokkén Tournament DX Invitational is scheduled to run at 19:30 local time, while the 2017 ARMS Open Invitational is scheduled for 00:30 local time on Wednesday 14th June.
To watch the competitions and all the Nintendo Treehouse: Live at E3 activities, visit our E3 2017 hub or check out Nintendo’s Twitch channels.