Kick-start the festive fun this holiday season with an impromptu dance off, a wacky round of racing or some fist-flinging fun! There are plenty of party starters on Nintendo Switch, Nintendo 3DS family systems and Wii U this summer to get you in the holiday spirit!
To play local multiplayer in the Nintendo Switch titles listed above, you can hand a Joy-Con controller to another player. For other Nintendo Switch titles that support local multiplayer, you may need to purchase additional compatible controllers like additional Joy-Con or Nintendo Switch Pro Controllers to play with more than two players.
There are different types of multiplayer options available across Nintendo 3DS family systems, like Local Play and Download Play. For an explanation of these, and to see even more multiplayer titles, please visit the Multiplayer Hub.
Nintendo 3DS family systems also support wireless internet connectivity, so you can play online at home or any other place where there’s a wireless hotspot.
To play local multiplayer titles on Wii U, you may need to purchase additional controllers like Wii Remotes or Wii U Pro Controllers. You can find out which controllers a game supports by visiting its gamepage on this website, or by checking the back of the box in-store.
Wii U supports wireless internet connectivity out of the box, so if you have a wireless internet connection at home, you can play online in supported titles for free.
Looking for gifts for another gamer in your life? Head back to the Holiday Gift Guide 2017 homepage, where you’ll find a huge range of different gaming experiences and gift ideas.