Nintendo smashes E3 with 2018 line-up, details about Super Smash Bros. Ultimate
12th June, 2018 – Nintendo opened its activities for the annual E3 2018 video game trade show with a bang – and a smash. Showing world-first footage of Super Smash Bros. Ultimate, Nintendo shared details about the latest entry in a series with sales of more than 40 million worldwide. A new game built for Nintendo Switch, Super Smash Bros. Ultimate lets up to eight players square off in action-packed battles that are all about smashing beloved video game characters off the screen. Legendary game worlds and fighters collide in the ultimate showdown at E3 2018, which runs through 14th June at the Los Angeles Convention Center. Nintendo made its announcements during its Nintendo Direct: E3 2018 video presentation, which can be viewed right here, or at our E3 2018 hub.
Super Smash Bros. Ultimate will include every single fighter ever featured in the series’ nearly two-decade run, making it one of the biggest crossover events in gaming history. Fans can enjoy returning favourites like Ice Climbers and Pokémon Trainer, as well as newly announced fighters like Ridley from the Metroid series and Inkling from the Splatoon series. The game supports a variety of controller options, including Nintendo GameCube controllers (original or newly designed), Joy-Con, or the Nintendo Switch Pro Controller. With Nintendo Switch, players can throw down whenever and wherever they like in handheld or tabletop mode while enjoying online* play.
Super Smash Bros. Ultimate combines many stages and new items with gameplay that makes it easy for players of all skill levels to jump in. All Super Smash Bros. series amiibo figures are compatible with the game, and any fighter’s amiibo figure from other series will also be supported. Super Smash Bros. Ultimate is set to launch on 7th December, exclusively for Nintendo Switch. It is being developed by Nintendo, Sora, Ltd., and BANDAI NAMCO Studios, and is directed by Masahiro Sakurai.
Xenoblade Chronicles 2 Expansion Pass owners also will gain access to Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country to be released on 14th September. In this new story mode, players uncover the full history of Jin and the fall of his homeland, Torna, which existed 500 years before the events of Xenoblade Chronicles 2. This new storyline will also be available as a stand-alone packaged version on 21st September.
Super Mario Party: inspired by classic Mario Party board game play, the beloved series is coming to Nintendo Switch with new minigames and play styles that make use of the Joy-Con controllers. Super Mario Party includes features like character-exclusive Dice Blocks that add depth to players’ strategy. Up to four players**** take turns rolling the dice, and individually race across the board searching for Stars. In Toad’s Rec Room Mode, new gameplay links two Nintendo Switch consoles for side-by-side fun. The game launches on 5th October, as does the new Nintendo Switch adjustable charging stand, which is perfect for multiplayer parties in tabletop mode.
Fire Emblem: Three Houses: a new episode of the Fire Emblem series comes to Nintendo Switch for the first time in spring 2019. The player can manoeuvre the main character freely and interact with other characters to build relationships and gather information at various points within the game. This turn-based tactical RPG will put new strategic twists on battling, with formations of troops supporting individual units on the battlefield. Players will get to know three main characters – Edelgard, Dimitri, and Claude – who play key roles in the story.
DAEMON X MACHINA: A new fast-paced mech action game from Kenichiro Tsukuda is coming to Nintendo Switch in 2019. Players take their fully customisable Arsenal powered suit on a variety of missions to thwart the enemy at all costs. They can choose and equip their Arsenal with a multitude of weapons, obtain more from downed enemies, and swap them on the fly to suit their strategy in the face of ever-changing threats.
Overcooked! 2: the kitchen mayhem returns in this sequel from Team17 and Ghost Town Games that’s brimming with even more recipes, characters, kitchens and co-op madness. Bake, barbecue or broil with up to three other players in wireless local**** and online* play modes. Save the world from clumsy cooking when the frantic food-juggler arrives on 7th August.
Killer Queen Black: redesigned from the ground up, the acclaimed arcade extravaganza that became a multiplayer**** phenomenon is coming to Nintendo Switch. Players can hop on a snail, hoard berries or wipe out the enemy’s queen to claim victory for their team in Liquid Bit and Bumblebear Games’ Killer Queen Black, when it launches first on Nintendo Switch later this year.
Hollow Knight: Venture through the beautifully hand-drawn, mysterious landscapes of a vast forgotten kingdom in Team Cherry’s Hollow Knight, an action-adventure filled with gripping combat and haunting secrets. Hollow Knight on Nintendo Switch also includes the new items, areas, characters and bosses from the currently released content packs – all available today.