Ask the Developer Vol. 4, Kirby and the Forgotten Land
Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
In this volume of Ask the Developer, an interview series in which Nintendo developers convey in their own words Nintendo's thoughts about creating products and the specific points they are particular about, we're talking to developers behind Kirby and the Forgotten Land for Nintendo Switch, launching on March 25th.
Hello! I'm Kei Ninomiya from Nintendo. As the associate producer of this title, I communicated with everyone at HAL Laboratory(1) as we proceeded with development. I've been involved in the Kirby series since Kirby: Planet Robobot.
(1) HAL Laboratory, Inc., a software development company that creates Kirby games and has been involved in the Super Smash Bros. series and other games.
Hi, I'm Shinya Kumazaki from HAL Laboratory. I've been involved in the Kirby series for around 20 years. I've served as the general director of the series since Kirby: Planet Robobot. For this title, I supervised the overall project, including character designs, in-game audio and more. I was also in charge of the narrative direction and writing game text, among other tasks.
Hi! I'm Tatsuya Kamiyama from HAL Laboratory. I've been involved with this series since Kirby's Adventure Wii, but this was my first title I worked on as a director. I was in charge of the overall structure of the game, checking character behaviour, drafting the story, working on cutscenes (2), and more.
(2) Cutscene, an in-game movie that expresses the story, such as conversations between characters or dialogue with an enemy.
Hello! I'm Yuki Endo, also from HAL Laboratory. I've been involved with the series since Kirby's Adventure Wii, as well. I was the level design director for this recent title, which means I created and supervised the specs for things like enemies and individual stage mechanics, then arranged them to create each stage.
Thank you. And thanks for finding the time to join us for this remote interview! As representatives from both companies, HAL Laboratory and Nintendo, we'd love to hear your thoughts on this title, including development stories and examples of your trial-and-error process. Mr Ninomiya, would you be willing to kick us off with a brief introduction to Kirby and the Forgotten Land?
I wouldn't mind at all. Kirby and the Forgotten Land is the latest title in the main Kirby series, but it's also Kirby's first fully 3D platformer. The game is set in a new location, a world filled with the ruins of a past civilisation. Players control Kirby as they freely explore and complete each stage. Like in earlier games, Kirby can still fly, inhale enemies, and copy their abilities, but we've added some new actions as well, like evolving each Copy Ability and using Mouthful Mode. So, a feature of the game is that there are a variety of actions with which to play.
You mentioned that this is the first mainline instalment in this series to focus on 3D platforming. What inspired you to take Kirby in this new direction?
From that point on, our game prototypes shifted to a "trial-and-error" approach. We played with unconventional gameplay angles through comparatively smaller games in the series(3) as a way to further explore the concept of a Kirby-based 3D platformer.