Chapter 3: The feeling that there's an actual person
Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
Well, I think we have a good understanding of what kind of background the Inkling world is built upon. Above all, it’s an interesting attempt to have mechanisms and such that allow you to get to know the personalities of the other players outside of online battles.
Now, let’s talk about the online battles (4), the main attraction of the series. Could you tell us how you approached online multiplayer* for Splatoon 3?
The lobby is a facility packed with the latest technology in the Inkling world, and players can freely roam around this space. Especially, the first thing we would like players to try out is the Test Range.
As the name suggests, this is a place where players can try out their own weapons, but they can also wait for their opponent while brushing up on their ink-shooting skills.
In terms of being able to feel the presence of others, there was a drawing function up till the previous title, wasn’t there?
Yes, there was. The first Splatoon game displayed illustrations that players drew and posted in the mailbox in the game, as it would be linked to the Miiverse (5) functionality on Wii U, and players were able to see others’ messages that way. We talked about how this was similar to graffiti in street culture. I think it fit in well with the Inkling world.
So, given that Splatoon 2 launched on Nintendo Switch, which does not have the Miiverse functionality, we incorporated a game-specific function to allow players to post their own handwritten messages in the mailbox.