Chapter 4: Now is the chance to dive into the Inkling world!
Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
Based on our conversations thus far, it's become clear to me that the backstory that makes the Inkling world more believable, as well as the fact that there are many players to play together, contribute to the fun appeal of Splatoon.
I see what you mean. For players new to the series, I recommend starting with the single-player Story Mode. While following the story for this title, players can also get the hang of the basic mechanics for action shooters.
We've developed this Story Mode to blend all the good stuff learned from our work on the previous two titles. So I believe this mode has ended up being "The Best Of" version, in which players can take time to savour the fun, sweet taste of action shooting. (Laughs)
In particular, we've tweaked the early levels to better ease players into the game's shooter mechanics.
There are many levels in which we really focussed on making the controls feel comfortable. So, we can easily recommend these particular levels to not only those who are playing for the first time, but also to friends who come over to play and ask if they could give it a try.
Although the lore of Story Mode has a connection to the previous two entries, it also stands on its own in this game, so please rest assured that you can play without any worries.
Once you have played through and are interested in the past entries, you can check out the Splatoon Base website (available in English and Japanese) to learn more about the history, and I think you’ll be able to enjoy it even more.
Of course, for those of you who have played the past games in this series, this mode will reveal the answers to all the mysteries that existed up until now, so I definitely hope you'll give it a shot.
While enjoying the Inkling world through Story Mode, you can improve your skills and, by unlocking more levels, you can acquire various items which will increase the ways to enjoy the game.
Initially the Hero Shot is the only available weapon, but as you progress through Story Mode, there will be levels that you can challenge with other weapons.