Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
In this volume of Ask the Developer, an interview series in which Nintendo developers convey in their own words Nintendo's thoughts about creating products and the specific points they are particular about, we're talking to developers behind Splatoon 3 for Nintendo Switch, launching on Friday, September 9th.
Hello. I’m Nogami, the producer of the Splatoon series. My main role is to stand behind the development team and provide support, but I'm also responsible for overseeing the development of the franchise as a whole.
Hi, I’m Inoue. I'm one of the game's directors and the art director. I was involved in planning, from how to develop the story to how to present the art of Splatoon 3, looking at the entire project holistically.
Hi! I’m Sato, one of the directors on this title. I have been working on the development as a director with Inoue-san, but while Inoue-san is originally a designer, I am originally a programmer. I worked on online battles and gameplay cycles from a technical standpoint.
Hello! I’m Minegishi, and I was in charge of the sound. Looking at the franchise as a whole, I decided on the direction for the sound, including the background music, and supported and supervised the sound team while composing the music myself.
Yes. Splatoon is a series in which Inklings – squid that can also take on a humanoid form – splat ink to claim turf in Turf War battles. It's an action shooter, but the fun of the action and competitive gameplay is uniquely Nintendo.
I think we can say that the Splatoon series has grown in real-time along with its players as they've enjoyed the online battles and created excitement around the events themselves.
For example, this title is set in the chaotic city of Splatsville, a densely populated area crowded with buildings from various eras. We decided on chaos as the theme for this title because Team Chaos won the "Chaos vs. Order" Splatfest, the final online battle event of Splatoon 2.
So, you decided on the theme of the next game based on the results of the Splatfest that players participated in? Does that mean even the developers didn't know until the end which team would win or what the theme of the next title would be?
Well, I at least had some ideas in my head, imagining things like how the game would look if Team Order won. (Laughs)