Enjoy these spooky Halloween treats on Nintendo Switch!
Grab a slice of pumpkin pie and summon up some spooks with these eerie events and games on Nintendo Switch! From a supernatural Splatoween, to dangerous depths and Lovecraftian-inspired fishing, there’s something for everyone this spooky season. Let the frightening festivities begin!
Splatoween is coming to Splatoon 3! Pick from Team Zombie, Skeleton or Ghost, and splat it out in this supernatural Splatfest from October 28th, 02:00 (SA time) until October 30th, 02:00 (SA time).
What better place for a seasonal thrill than a strange underground expanse devoid of light and shrouded in mystery? In The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, you'll find gaping chasms scattered around Hyrule leading into these dangerous Depths. Pack some Brightbloom Seeds and explore at your peril!
Starting October 26th in Pokémon Scarlet and Pokémon Violet, battle the Magical Pokémon Mismagius with Ghost as its Tera-Type in 5-star Tera Raid Battles and get ready for a gathering of Ghost-type Pokémon in a Mass Outbreak event!
Looking for a spooky challenge? How about a dark night on a strange planet swarming with hostile creatures and a structure to protect? In Pikmin 4’s night expeditions, take on all sorts of ravenous critters prowling in the dark for an exhilarating Halloween experience.
This year’s Fortnitemares call for a vampire hunter: you! Thwart the threat of Kado Thorne with the new Wood Stake Shotgun. And don’t stop at vampire hunting – jump into the Horde Rush limited-time experience, complete quests for in-game rewards, and more!
Gather up to three friends and mow down thousands of monsters together in Vampire Survivors. Collect gems, level up weapons and abilities, and help each withstand the relentless swarms of night creatures. Can you survive until dawn?
Pumpkin-packed action returns to Quick Battle mode in Pokémon UNITE from October 19th until November 12th. But that’s not all! The small but spooky Mimikyu is ready to haunt the Aeos Arena from October 19th onwards.
As well as the epic western adventure, Red Dead Redemption includes Undead Nightmare, the iconic horror story that transforms the world into an apocalyptic fight for survival against a zombie horde – perfect for those seeking some Halloween thrills!
Join the cowardly hero Luigi on an adventure full of haunted hotel hijinks in Luigi's Mansion 3! Traverse its otherworldly floors with a friend in local co-op to dispatch mischievous ghosts and solve paranormal puzzles together. Grab the Poltergust G-00, get a helping hand from Gooigi, and get hunting!
Jack, the Czar of Halloween is coming to your Animal Crossing: New Horizons island on October 31st! Prepare for his visit throughout October by planting a pumpkin patch, crafting creepy décor and buying candy from Nook’s Cranny ahead of the big night.