Upcoming Nintendo Switch games – February 2024
Coming soon to Nintendo Switch, reignite an old rivalry, discover ancient artefacts, cook up a storm and more! Check out this selection of games launching in February, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, purchases or to add them to your Wish List!
Dive into action-packed, co-op gameplay in Jujutsu Kaisen Cursed Clash, a 2-on-2 fighting game based on the Jujutsu Kaisen series. Team up with your favourite characters, hone your skills in battle, and wield ever more powerful abilities to take down your foes!
Solve ancient mysteries and travel the world in Tomb Raider I-III Remastered, a definitive collection of the original three Tomb Raider games – complete with all the expansions and secret levels. Relive Lara Croft’s iconic adventures with new quality of life features, including the option to toggle between enhanced graphics or the original polygonal look.
Serve up some deliciousness in this chaotic restaurant sim! Team up with up to three friends in PlateUp! and create the establishment of your dreams – choose dishes for your menu, buy and place kitchen appliances and serve customers at lightning-fast speeds.
An age-old rivalry reignites with all-new graphics in Mario vs. Donkey Kong! Put your puzzle-platforming smarts to the test – either solo or with a friend in local co-op* – and recover the stolen Mini-Marios!
Inkopolis Square has been drained of colour and its residents have gone missing. Find out what happened as you ascend the Spire of Order in Wave 2 of the Splatoon 3: Expansion Pass, Side Order – a single-player experience that’s designed to be replayed over and over!
Become a master of the Living Ink in Inkulinati – a turn-based strategy game straight from medieval manuscripts! Build your own bestiary, defeat medieval superstars and collect perks to unleash hidden powers.
A world packed with secrets awaits you in the 2D platforming adventure Promenade. Explore dungeons and face the strange bosses who dwell there, interact with colourful characters and solve puzzles in this collectathon inspired by classic platformers.
Shiren the Wanderer and his companion, Koppa the talking ferret, receive a vision of a mysterious girl and go on a dungeon-crawling adventure to rescue her! Traverse complex dungeons filled with hostile monsters, hidden traps and plenty of loot in Shiren the Wanderer: The Mystery Dungeon of Serpentcoil Island!
Discover the nuances of weightless motion in the physics-based game Heavenly Bodies. Wrangle control of your cosmonaut’s arms to push, pull, and clamber through fully physically simulated scenarios solo or in local co-op*.
Of course, there are plenty more games coming to Nintendo Switch in the near future! Check out everything that’s releasing this February..