How can I share my Mii character with others?
You can also send and receive a Mii character using the StreetPass function of your Nintendo 3DS system. You need to navigate to StreetPass Mii Plaza in the HOME Menu and choose the Mii character you wish to be transmitted to other systems. Then, when you pass other Nintendo 3DS users with your system powered on or in Sleep Mode you will automatically receive a Mii character from the other user and they will receive yours. If you wish to save the Mii character in Mii Maker, simply select a Mii character from the line-up in StreetPass Mii Plaza, press the A Button and then choose the "Mii Maker" option.
Please note: You cannot edit Mii characters that have been received from someone else and do not have copying allowed.