How do I perform a system update on my Nintendo 3DS system?
Nintendo constantly aims to improve the functionality of its consoles and services in order to provide the most comfortable, user-friendly experience possible. As a part of these efforts, we are making Nintendo 3DS system software updates available for download via the Internet.
You can see which version of the system software you have by accessing the System Settings and looking on the bottom right of the top screen.