Console Cannot Be Charged
1. Power off the console and reset the AC adapter by unplugging it from both ends. Leave the AC adapter unplugged for at least 30 seconds.
2. Connect the original AC adapter to the console and then directly to a wall outlet (not to a power strip). If possible, try different wall outlets in different areas.
When the AC adapter is first connected to the console, what is displayed on the console screen?
If the console can power on but there is no charging indicator displayed on the console screen when connected directly to the AC adapter, .
2. Connect the AC adapter to the dock and then directly to a wall outlet. Then connect the HDMI cable to the dock and directly to a TV set.
4. If the the charging indicator is not displayed momentarily while the console is first docked, try using a different Nintendo Switch dock if one is available.
If the battery charge indicator is not displayed at all using a different dock, or if another dock is unavailable, the Nintendo Switch console will need to be repaired. For testing purposes, include the AC adapter and the dock.
1. If the battery charge indicator did not display at all while the AC adapter was plugged in, continue to troubleshoot for The Screen Did Not Power On or it Remains Blank.
When the AC adapter is first connected to the system, what is displayed on the console screen?