De Hand of Fate 2-DLC 'De dienaar en het beest' breidt het spel van leven en dood opnieuw uit met een geheel nieuwe campagne-uitdaging en een unieke metgezel.
In de diepten der wanhoop heb je het op een akkoord gegooid met een vreemde nieuwe bondgenoot: je bloed voor je vrijheid. Maar nu proberen je gevangennemers je terug te slepen naar hun wrede vechtkuilen en eist het monsterlijke beest dat je dient steeds meer van je om zijn ultieme doel te bereiken: wraak tegen zijn samenzweerders en het terugwinnen van zijn troon.