Iedere generatie kiest de Grote Geest een waardige krijger om Nightwolf te worden: de kampioen en beschermer van de Matoka. Grey Cloud bewees waardig te zijn toen hij zijn leven gaf om te voorkomen dat de Black Dragon plunderde wat er nog over was van de heilige voorwerpen van zijn stam. Als Nightwolf bezit Grey Cloud buitengewone magie, geschonken door de Grote Geest. Die gebruikt hij niet alleen om voor de toekomst van de Matoka te vechten, maar ook om het hele Earthrealm te verdedigen.