Al Simmons, ooit de beste soldaat en effectiefste moordenaar van de Amerikaanse regering, werd genadeloos geëxecuteerd door zijn eigen mannen. Hij is opgestaan uit de as van zijn eigen graf in een gebrekkige overeenkomst met de krachten der duisternis en herboren als een schepsel uit de diepten van de hel. Een Hellspawn. Nu wordt hij in de wereld van Mortal Kombat geworpen, waar hij tegen alle krijgers om overheersing zal vechten.