Bestuur Donkey Kongs sidekick Dixie en haar neef Kiddy en infiltreer het hol van de Kremlings waar DK gevangen wordt gehouden! Onderweg dien je ook nog 15 jongen van de mystieke Queen Banana Bird op te sporen. DKC3 biedt werkelijk massa's ongeëvenaarde platformactie in de jungle, verspreid over acht uitdagende hoofdstukken en 48 levels die zich afspelen in sneeuwvlaktes, muffe grotten en prachtige omgevingen langs het water. Het loont de moeite alle hoeken en gaten af te speuren naar bananen en andere handige voorwerpen. Je kunt ook eens kijken hoe je het ervanaf brengt in de meesterlijke mini-games, uiteenlopend van knotsgekke klopjachten in een motorboot tot waanzinnige metroritjes op zoek naar sterren. Verspreid over Kong Country kom je ook in contact met allerlei vriendelijke dieren die je tijdens je tocht terzijde zullen staan. Wat dacht je van Elle the Elephant en Parry the Parallel Bird, of een hele stam vriendelijke beertjes met wie je voorwerpen kunt ruilen? Deel je je Country graag met een vriend of vriendin dan kun je in DKC3 ook beurtelings als Dixie en Kiddy Kong de klus proberen te klaren. De kleurrijke personages en de magnifieke omgevingen zijn van een schoonheid die je alleen in de Donkey Kong Country-games aantreft en zijn ook onderweg een ware lust voor het oog. Een dikke tros bananen voor dit derde avontuur!