Als je in de jaren tachtig Afterburner, Super Hang On, Out Run en Space Harrier wilde samenvoegen, dan had je toch op z'n minst een kleine garage nodig. Maar nu kun je ze met z'n vieren in je broekzak stoppen, dankzij de Game Boy Advance. Sega Arcade Gallery bestaat uit vier klassieke Sega-arcadegames (allemaal ontworpen door de legendarische Yu Suzuki) die samen op een piepkleine spelcassette staan. Het is gelukt de originele grafische stijl en het oorspronkelijke geluid zo dicht mogelijk te benaderen.
In Out Run, waarschijnlijk de meest populaire van de vier, bestuur je een Ferrari met open dak in een serie races waarbij je binnen een scherpgestelde tijdslimiet langs controlepunten rijdt. Fans van het origineel kunnen genieten van de kleine details waaraan veel aandacht is besteed in deze voor de GBA aangepaste versie van Bits Studios, waarin zelfs aan de onvergetelijke muziek is gedacht (met wereldbenoemde namen als 'Magical Sound Shower' of 'Passing Breeze'.)
Als je je snelheidskicks liever op de grond dan in de lucht zoekt, dan is Super Hang On echt iets voor jou. In het vervolg op Hang On introduceerde men een boost-systeem, waarmee het een van de snelste racegames van die tijd werd. Zelfs nu nog staat het aardig zijn mannetje tussen alle andere snelheidsgames.
De laatste niet te onderschatten game van dit viertal is Space Harrier. In deze klassieke 3D-shooter uit 1985, met letterlijke diepgang, moet je je een weg banen door de aanstormende golven van buitenaardse vijanden en kolossale eindbazen.
Met dit kwartet aan compleet verschillende ervaringen, biedt Sega Arcade Gallery vier toppers uit de oude doos voor de prijs van één. En dat allemaal in een handig draagbaar pakketje. Je krijgt er geen speciale extra's of een opslagmogelijkheid voor de hoogste scores bij, maar iedere game is een waarheidsgetrouwe kopie van het origineel.