Kirby's dierenmaatjes hebben hun eigen unieke eigenschappen en kunnen ook Kirby's krachten versterken! En dat is maar goed ook, want je kunt alle hulp gebruiken wanneer je het opneemt tegen een nieuwe vijand: de kwaadaardige Dark Matter!