Iedereen is dol op de Game Boy. Dankzij een hele hoop power in een kleine behuizing bleek deze spelcomputer een revolutie toen hij in 1989 in Japan werd gelanceerd. Vanaf dat moment ging het draagbare spelsysteem wereldwijd meer dan 110 miljoen keer over de toonbank. Dankzij de Game Boy kan iedereen zijn of haar favoriete spellen altijd en overal spelen. Bekende klassiekers zijn Tetris, Super Mario en Pokémon.
Al je favoriete Nintendo-personages, zoals Mario, Yoshi, alle Pokémon, Donkey Kong en Samus Aran, neem je dankzij het brede spelaanbod voor de Game Boy overal mee naartoe. Deze handheld heeft een catalogus van meer dan 450 spellen. Of je nu van schiet-, platform-, puzzel-, knok- of sportspellen houdt, je kunt ze allemaal spelen op de Game Boy.
Deze originele Game Boy was aanvankelijk alleen verkrijgbaar in een grijze uitvoering. Aan het begin van de jaren negentig kreeg hij een nieuw jasje toen een aantal gekleurde uitvoeringen werd uitgebracht. In 1997 ging Nintendo een stapje verder door de Game Boy uit te brengen in een kleinere en lichtere versie: de Game Boy pocket. In welke uitvoering dan ook: de Game Boy doet nog altijd uitstekend dienst als platform voor mobiel speelplezier.