Dr. Wily voert weer eens iets in zijn schild. Deze keer heeft hij een prototype van een tijdmachine gestolen en is hij vertrokken naar de toekomst! Ondertussen zijn Mega Man en zijn trouwe kameraad Rush op een missie gestuurd om een mysterieuze ondergrondse ruimte te onderzoeken.