Metal Gear Solid: Ghost Babel
Metal Gear Solid GBC is een gevarieerd spel waarin het kronkelige pad wordt gevolgd van Solid Snake, een uitstekend getrainde, zwijgzame detective die naam heeft gemaakt in de speciale FOXHOUND-krijgsmachteenheid als een expert op het gebied van de infiltratie. Deze super geheim agent was al met pensioen maar zijn hulp wordt opnieuw ingeroepen om het nucleaire Metal Gear-wapen uit de klauwen te redden van een bende terroristen die wordt aangevoerd door de charismatische maar enigszins gestoorde leider General Augustine Eguabon. Tijdens zijn missie verzamelt Solid Snake verschillende voorwerpen, zoals mijnen, mijndetectors, een R-5 (automatisch geweer), de Nikita-raketwerper, kneedbommen, identiteitskaarten, wapenrusting, munitie en proviand. Solid Snake is een echte eenling, dat hoort nou eenmaal bij zijn beroep, maar hij kan zijn Codec-radio gebruiken om vijf teamleden op te roepen die hem advies kunnen geven. Solid Snake gaat zijn vijanden niet wild schietend te lijf maar doet alles liever in het uiterste geheim. Dus test Metal Gear Solid jouw vermogen om onopvallend rond te sluipen door de schitterende spelomgevingen. Je moet proberen te voorkomen dat je wordt opgemerkt door wachters en je moet razendsnel een schuilplaats zien te vinden als je wordt ontdekt. De Metal Gear Solid's VR Missions bieden je de mogelijkheid om je sluiptechnieken te trainen, met en zonder wapens. En in de Advanced Mode zul je alles op alles moeten zetten om de moeilijkste levels in het spel te overwinnen.