Pokémon GO
Reis heen en weer tussen de echte wereld en de virtuele wereld van de Pokémon met Pokémon GO voor de iPhone en Android-apparaten. Met Pokémon GO ontdek je Pokémon in een compleet nieuwe wereld, namelijk die van jezelf. Pokémon GO is gebaseerd op Niantics platform voor levensecht gamen en maakt gebruik van echte locaties om spelers aan te moedigen om in alle hoeken en gaten van de wereld op zoek te gaan naar Pokémon. In Pokémon GO kunnen spelers meer dan honderd verschillende Pokémon ontdekken.
In Pokémon-videogames komen levensechte locaties voor, zoals de Japanse regio’s Hokkaido en Kanto, New York en Parijs, die als inspiratie dienen voor de fantasyomgeving waarin de games zich afspelen. Nu wordt de echte wereld het decor.
Sta op en ga op zoek naar wilde Pokémon. Verken steden en plaatsen bij jou in de buurt of waar ook ter wereld en vang zoveel mogelijk Pokémon. Tijdens je speurtocht gaat je smartphone trillen als er een Pokémon in de buurt is. Als je een Pokémon ontmoet, gebruik je het touchscreen van je smartphone om een Poké Ball te gooien en hem te vangen. Ga behoedzaam te werk, want anders gaat hij ervandoor. Ga ook op zoek naar PokéStops. Deze bevinden zich bij bezienswaardigheden, zoals kunstobjecten in de openbare ruimte. Hier kun je nog meer Poké Balls en andere voorwerpen bemachtigen.
Als je Pokémon GO voor het eerst speelt, geef je je Trainer door middel van kleding en accessoires je persoonlijke coole look. Je gepersonaliseerde personage verschijnt tijdens je tochten op de kaart en wordt weergegeven op je profielpagina. Daarnaast zien andere spelers je personage wanneer ze een Gym bezoeken waar jij zeggenschap over hebt.
In Pokémon GO verdien je Trainer-levels. Op de hogere levels kun je sterkere Pokémon vangen voor je Pokédex. Daarnaast heb je toegang tot krachtigere voorwerpen zoals Great Balls. Hiermee kun je gemakkelijker Pokémon vangen. Blijf Pokémon opsporen en ontmoeten om je level te verhogen.
Er zijn ook nog andere manieren om Pokémon aan je verzameling toe te voegen. En tijdens je zoektocht kun je bij PokéStops Pokémon-eieren vinden. Deze komen uit nadat je een bepaalde afstand hebt gelopen. Als ze uitkomen, kun je Pokémon tegenkomen die je nog nooit eerder hebt gezien.
Sommige wilde Pokémon verschijnen vaker op bepaalde plaatsen bij jou in de buurt of ergens anders ter wereld. Zo hebben bepaalde Pokémon van het type Water een grotere kans om in de buurt van meren en oceanen te verschijnen. Als je niet in je eigen omgeving bent, moet je bedacht zijn op Pokémon die je normaal gesproken niet tegenkomt.
Als je genoeg Pokémon van dezelfde soort vangt, kun je een van hen evolueren. Dit is handig voor het vangen van Pokémon die je moeilijk in het wild kunt vinden. Als er bijvoorbeeld veel Poliwag bij jou in de buurt zitten, terwijl Poliwhirl juist moeilijk te vinden zijn, is het verstandig om grote aantallen Poliwag te vangen tot je uiteindelijk in staat bent een van hen tot een Poliwhirl te laten evolueren.
Op een bepaald moment in de game krijg je de vraag om je bij een van drie teams aan te sluiten. Zodra je lid bent van een team, kun je gevangen Pokémon toewijzen aan een lege Gym of aan een Gym waar een teamlid een Pokémon heeft geplaatst. Net als PokéStops zijn Gyms te vinden op locaties in de echte wereld. Omdat elke speler slechts één Pokémon in een bepaalde Gym kan plaatsen, word je aangemoedigd om samen met andere teamleden een sterke verdediging op te bouwen.
Als een Gym al door een ander team opgeëist is, kun je die Gym uitdagen met je eigen Pokémon. Laat je gevangen Pokémon vechten tegen de Pokémon die de Gym verdedigen. Gevechten vormen een prachtige uitdaging. Gebruik tijdens een gevecht tegen de verdedigende Pokémon de twee aanvallen van je Pokémon. Ook kun je de aanvallen van de verdedigende Pokémon ontwijken door naar links en naar rechts te vegen. Als jouw Pokémon het gevecht wint, daalt het prestige van de Gym. Als het prestige van de Gym tot nul is gereduceerd, verliest het verdedigende team de zeggenschap over de Gym. Jij of een andere speler kan dan de zeggenschap overnemen door er een Pokémon in te plaatsen. Zodra je team de zeggenschap over de Gym heeft, kun je zijn prestige (en level) verhogen door je Pokémon te laten trainen met de verdedigende Pokémon. Als de Gym een hoger level krijgt, kan je team meer Pokémon aan de verdediging ervan toewijzen. Daarnaast kun je de handen ineenslaan met je vrienden en samen tegen een rivaliserende Gym vechten om zo sterkere Gyms sneller te verslaan.
Er zijn vele uiteenlopende uitdagingen in vele verschillende categorieën, zoals verkenningstochten en het vangen van Pokémon. Door deze uitdagingen te volbrengen kun je prestatiemedailles vrijspelen. Deze verschijnen in je profiel. Probeer zo veel mogelijk medailles vrij te spelen.