Super Mario Run
In Super Mario Run voor smartphones en tablets rent Mario vanzelf door de levels heen. Je kunt hem met één simpele aanraking over hindernissen laten springen, vijanden laten ontwijken en de vlaggenmast laten bereiken om levels uit te spelen.
Super Mario Run heeft een spelstand waarin de speler munten verzamelt en naar het einde van het level rent, evenals een spelstand waarin de speler het opneemt tegen de acrobatische kunsten van anderen die hetzelfde level hebben gespeeld. Daarnaast is er een spelstand waarin je op basis van behaalde resultaten je eigen Paddenstoelenrijk kunt maken.
Spelers kunnen Super Mario Run gratis downloaden in de App Store en Google Play, en gratis elementen uit de drie spelstanden van de game proberen. Nadat de game is gedownload, geeft een eenmalige betaling onbeperkt toegang tot alle drie de spelstanden in deze app.