Mario & Yoshi is een razendsnel puzzelspel voor de NES waarin je vallende personages combineert en eierschalen bij elkaar puzzelt om Yoshi te bevrijden.
Je beweegt Mario eenvoudig heen en weer om de vallende Little Goomba's, Boo Buddy's, Bloopers en Piranha Plants op te vangen. Vang wezens tussen twee eierschalen en je verlost een Yoshi. Hoe meer wezens je vangt, des te groter Yoshi, en de bonus, wordt!