StarTropics
Mike Jones is een doodgewoon kind op een ongelooflijk avontuur. Als zijn oom, een archeoloog, vermist raakt op een tropisch eiland, gaat Mike op pad om de duistere geheimen van het paradijselijke eiland te ontdekken.
StarTropics bevat twee verschillende soorten gameplay: ontdek het eiland te voet of met de onderzeeër van je oom, en vecht tegen monsters met een scala aan wapens en voorwerpen.
In de doos van de oorspronkelijke NES-versie zat een brief met een geheime boodschap. Voor de versie op de Virtual Console is dit nagebootst in de elektronische handleiding.