Bestuur je Solvalou-gevechtsvliegtuig en dring het vijandelijk gebied binnen om de Xevious-troepen te vernietigen! Gebruik raketten voor luchtdoelen, en bommen voor gronddoelen. Houd je ogen open voor het kolossale, vliegende fort.
Xevious wordt beschouwd als één van de grondleggers van het verticaalscrollende schietspelgenre. De combinatie van unieke vijanden, een diversiteit aan omgevingen en veel verborgen gameplay mogelijkheden zorgt ervoor dat deze klassieker nog steeds je hartslag doet versnellen.