Chase: Cold Case Investigations ~Distant Memories~ is een avonturenspel vanuit de gedachten van Taisuke Kanasaki, de directeur van het beroemde Hotel Dusk: Room 215! Voeg je bij twee moedige detectives waarvan het gevoel voor gerechtigheid en pure instinct ze ertoe heeft aangedreven om achter de waarheid te komen. Breng je speurvaardigheden in de praktijk en onderzoek oude plaatsen delict en cold cases door naar aanwijzingen te zoeken en mensen te ondervragen!
Vind aanwijzingen door helemaal in oude onderzoeksnotities, foto's van het plaats delict en rapporten van ooggetuigen te duiken om alle puzzelstukjes in elkaar te passen. Zodra je een goede rode draad te pakken hebt, ondervraag je interessante personen om te zien wat zij wel of niet weten. Stel ze lastige vragen, maar let op! Stel de verkeerde vragen en je verhoormeter zal leeg raken. Stel te veel vragen en het is game over!