Link-a-Pix is een puzzelgame waarin je aanwijzingen aan elkaar moet verbinden. Elk raster heeft een verborgen afbeelding, en het doel is om deze afbeelding tevoorschijn te halen door paden tussen de aanwijzingen in te kleuren.
De puzzels in Link-a-Pix kunnen altijd opgelost worden door middel van logica en eliminatie. Je hoeft dus nooit te raden naar de oplossing!
Deze game bevat 120 exclusieve puzzels die gemaakt zijn door Conceptis Ltd. De puzzels hebben een variërende moeilijkheidsgraad, en worden gepresenteerd van kleine formaten tot gigantisch grote scrolbare rasters met enorm gedetailleerde afbeeldingen.