Parascientific Escape - Gear Detective
Parascientific Escape - Gear Detective is een vervolg op Parascientific Escape - Cruise in the Distant Seas. In deze game moet de speler paranormale vermogens gebruiken om aanwijzingen te vinden en puzzels op te lossen.
Het verhaal volgt detective Kyosuke Ayana die beschikt over een vermogen genaamd chronokinesis, waarmee hij, vanuit een beperkt perspectief, tot vijf dagen terug in de tijd kan kijken. Detective Ayana is ingehuurd om een crimineel te vinden die zorgt voor oproer in de voorheen zo kalme wijk Camellia Hills. Maar tijdens het onderzoek van de plaatsen delict raakt hij al snel verstrikt in veel grotere problemen.