Als aliens de natuurlijke grondstoffen op aarde beginnen te plunderen, is het de taak van het alom geliefde robotje Chibi-Robo om de stekker uit dit snode plan te trekken.
Deze piepkleine held maakt zijn beperkte lengte meer dan goed met zijn buitengewoon veelzijdige Chibi-Plug! Gebruik hem als een zweep om je vijanden mee aan te vallen, als lasso om voorwerpen mee te pakken, als werpanker om over dodelijke afgronden te slingeren en nog veel meer.
Laad je zip lash op om een krachtige worp te gebruiken, waarmee je de Chibi-Plug tegen muren kunt laten stuiteren en obstakels kunt verbrijzelen. Gebruik power-ups om het snoer langer te maken en ontdek geheime ruimtes in meer dan 35 levels.
Chibi-Robo reist tijdens zijn avontuur over de hele wereld en hij verkent uitgestrekte continenten om de buitenaardse invasie af te slaan. Maak onderweg nieuwe vrienden en geef ze heerlijke snacks die je ook in het echt tegenkomt.
Met de amiibo van Chibi-Robo (apart of als onderdeel van een softwarebundel verkrijgbaar) kan de minuscule held in de snellere en sterkere Super Chibi-Robo veranderen. Sla je scores op op de Chibi-Robo-amiibo om hem sterker te maken en nog meer content vrij te spelen.