De graaf van Tharsis heeft een uitdaging gesteld: onthul de waardheid achter een eeuwenoude legende. Avonturiers van heinde en verre, waaronder jijzelf, zijn gekomen om de uitnodiging aan te nemen. Ontrafel het raadsel van Yggdrasil, een boom die diep in onbekend terrein buiten de stadsmuren van Tharsis staat? Volgens de legende slaapt er iets in Yggdrasil... iets dat de mensen naar het eeuwige paradijs lokt. Ontdek het geheim voor jezelf in Etrian Odyssey IV: Legends of the Titan, een RPG-avontuur, exclusief voor Nintendo 3DS.
Stel een gilde samen en verken dit vreemde, niet in kaart gebrachte land. Kies uit tien verschillende personage-typen of voeg zelfs een tweede klasse aan hun repertoire toe voor meer aanpassingsmogelijkheden. Verschillende klassen bezitten behoorlijk verschillende eigenschappen en vaardigheden, waardoor de manier waarop je je gildeleden ontwikkelt sterk effect heeft op je gevechtsstrategieën. Voer Burst Skills uit voor het verhogen van statistieken of het toebrengen van grote schade en andere effecten aan monsters.
Tijdens het verkennen van kerkers en het vliegen door de hemel in je luchtschip, kun je het touchscreen van de Nintendo 3DS gebruiken voor het maken van je eigen kaarten, net als de ontdekkingsreizigers uit verloren tijden. Vergissingen kunnen je duur te staan komen, helemaal als je haast hebt om aan een gevaarlijke situatie te ontsnappen, dus let goed op: je wint of verliest, gebaseerd op je vermogen om kaarten te maken.
Als het je ooit te moeilijk wordt, kun je overschakelen naar een lagere moeilijkheidsgraad en verder genieten van het avontuur. Met spannende gevechten, een uniek kaartensysteem, aanpasbare personen en meer, is dit een meeslepend RPG-avontuur als geen ander, alleen voor Nintendo 3DS.