Bereid je voor op een oneindig avontuur! Word een van vijf populaire Pokémon en betreed een wereld waar om elke hoek geweldige avonturen wachten, met Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity voor Nintendo 3DS en Nintendo 3DS XL.
Verken meer dan 20 spannende kerkers, tot de nok toe gevuld met allerlei soorten Pokémon, schatten en verrassingen! Niet alleen heeft elke kerker zijn eigen unieke kenmerken - de Pokémom die je er tegenkomt, het soort terrein en het aantal verdiepingen - maar de layout verandert elke keer dat je ze betreed, wat betekent dat je een oneindig aantal kerkers door kunt spelen! Bovendien kun je voorwerpen en schatten die je in kerkers vindt gebruiken om verder te komen en kun je sommige in kerkers verslagen Pokémon rekruteren en met je mee laten vechten.
Naast de kerkers in het hoofdverhaal van Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity, kun je Magnagates - speciale doorgangen naar nieuwe unieke kerkers - ontdekken door de camera's aan de buitenkant van je Nintendo 3DS-systeem te gebruiken. 'Scan' ronde voorwerpen die je in de echte wereld vindt om een nieuwe poort te openen en daar te gaan waar geen andere Pokémon je ooit is voorgegaan!
Van een bescheiden begin, tot het maken van je eigen uitgebreide stad in Pokémon Paradise… er zijn veel avonturen die je kunt beleven. En je hoeft er niet alleen op uit te trekken! Tot vier spelers kunnen samenwerken als team via Local Play, samen kerkers verkennen en vechten als de favoriete Pokémon uit hun eigen team. Verzamel voorwerpen en ervaring samen met anderen en neem dit allemaal mee naar het avontuur in de eenspelerstand. Je kunt StreetPass ook gebruiken om zeldzame voorwerpen waarmee je weer tot leven kunt komen te verzenden, zodat andere verslagen spelers die je op straat tegen komt geholpen worden en jij hievoor een beloning ontvangt!