De GPS-gegevens van de mede-oprichter van de Bioterrorism Security Assessment Alliance, Chris Redfield, gaven aan dat hij zich op een schijnbaar verlaten cruise-schip bevond, voordat hij ontraceerbaar bleek. Jill Valentine, met partner Parker Luciani, onderneemt een missie om te ontdekken wat er met haar goede vriend en BSAA-bondgenoot is gebeurd. Ze onderzoeken alle duistere hoeken en gaten van het schip, op zoek naar de waarheid, en komen er al snel achter dat het vaartuig niet zo verlaten is als aanvankelijk werd aangenomen.
Op een andere plek in de wereld trekken Chris Redfield en nieuwe BSAA-agent Jessica Sherawat door een besneeuwd berggebied, op zoek naar informatie over een terroristische organisatie met de naam Veltro. Maar tussen de stille, witte toppen sluipen angstaanjagende, geïnfecteerde wezens die het op hun leven hebben voorzien.
Om voordeel te hebben bij het verkennen van locaties vol verschrikkelijke wezens die het op je gemunt hebben, kun je kiezen uit een eerstepersoonsperspectief of een derdepersoonspersectief van over de schouder. En om het gemakkelijker te maken om je ogen op je laservizier te houden, kun je via het touchscreen snel en intuïtief tussen wapens wisselen, bewijsmateriaal analyseren en puzzels oplossen.
Maar wat je ook doet, blijf waakzaam! Er is slechte een moment van onoplettendheid voor nodig om een vijand op je nek te krijgen. Mocht het zover komen, dan is er altijd nog de mogelijkheid om aanvallen van dichtbij uit te voeren om je vege lijf te redden... als je snel genoeg kunt reageren zodra je oog in oog staat met totale, gemuteerde agressie.
Met de MT Framework Mobile engine als drijvende kracht achter de graphics ben je verzekerd van prachtige beelden. Tel daar stereoscopische 3D-beelden bij op en je hebt een recept voor horror dat zo spannend is dat de haren je te berge zullen rijzen!