Castlevania: Legacy of Darkness
Konami grijpt je bij je keel met een angstaanjagend vervolg op Castlevania 64. De game heette voorheen Castlevania: Special Edition en biedt nu vier scenario's in hetzelfde afschrikwekkende landschap dat je televisie onveilig maakte in Castlevania 64. Dit is een nieuwe versie, geen compleet nieuwe game, waar doorgewinterde vampierjagers hun hart kunnen ophalen aan verbeterde graphics, twee extra avonturen en nieuwe spelfiguren.
Acht jaar voordat Reinhardt en Carrie een einde maakten aan Dracula's overheersing in Castlevania 64, zat de weerwolf Cornell in een vergelijkbare situatie. Dracula's hulpjes hebben het jonge zusje van deze wolfman ontvoerd. Zo dwingen ze hem om de duivelse bloedzuiger op te jagen. Terwijl hij zich door Dracula's domein heen vecht, worden langzaam de connecties duidelijk met de latere avonturen van Reinhardt en Carrie.
Als je bekend bent met de eerste game, merk je dat de ogenschijnlijk vertrouwde werelden bijna uit hun voegen barsten van de onverwachte wendingen. De puzzels en omgevingen zijn op slimme wijze opnieuw ingedeeld: een gebouw dat aan stukken lag in Castlevania 64, kan in Legacy of Darkness er nog piekfijn uitzien. Cornell doorzoekt daarnaast tijdens zijn reis totaal nieuwe levels, waaronder een kippenvel-opwekkend spookgaljoen bewaakt door een venijnig watermonster. Met beelden in hoge resolutie dankzij het Expansion Pak, zijn zowel oude als nieuwe gebieden sterk verbeterd ten opzichte van de vorige Castlevania.