Nintendo 64
Dankzij het 64-bits vermogen van de Nintendo 64 kunnen spelers complete 3D-werelden vol prachtige kleuren en lichteffecten verkennen. De ervaring is compleet dankzij het geluid van cd-kwaliteit.
De Nintendo 64 is ontwikkeld als feestsysteem, met vier controller-aansluitingen die er gewoon om smeken om gebruikt te worden. Bel één, twee of drie vrienden en ga samen helemaal uit je dak met spellen als Mario Kart 64, GoldenEye, Mario Party en Donkey Kong 64. Bereid je voor op eindeloos spelplezier.
De Nintendo 64 kent zeven halftransparante kleuren: blauw, groen, oranje, paars, rood, zwart en felblauw. Ook is er een volledig zwarte versie en een Pokémon Special Edition in geel en blauw, met een grote Pikachu op de bovenkant. Als onderdeel van het Super Mario 64 Pack is er tenslotte ook nog een uitvoering in halfmat turquoise. Kies je kleur!
Nintendo leverde opnieuw baanbrekend werk met de controller voor de Nintendo 64. Deze bevatte namelijk de eerste analoge Control Stick. Hierdoor kregen gamers voor het eerst absolute bewegingsvrijheid in ieder spel en konden ze voortaan 360 graden ronddraaien. Het unieke model met drie poten ligt perfect in de hand en maar liefst 13 andere knoppen (waaronder een handige Z-knop aan de achterkant) zorgen voor een zeer compleet pakket aan mogelijkheden.
In de toekomst zal de Nintendo 64 bekend blijven als de spelcomputer die onderdak bood aan een lange reeks klassiekers. Het revolutionaire Super Mario 64 bijvoorbeeld of het minstens zo indrukwekkende Legend of Zelda: Ocarina of Time. Meer dan 300 spellen zijn voor deze console verschenen, allemaal van een zeer hoge kwaliteit. The Legend of Zelda: Majora's Mask, GoldenEye, Mario Tennis, Banjo-Kazooie, Paper Mario, Perfect Dark; de lijst van klassiekers lijkt eindeloos.
Met het Nintendo 64 Expansion Pak krijgen spellen die hier gebruik van maken nog meer kleur en detail. Voor spelwerelden die nog groter, mooier en levendiger zijn dan ooit, is het gebruik van het Expansion Pak in sommige Nintendo 64-spellen zelfs vereist. Dit is bijvoorbeeld het geval in Donkey Kong 64 en The Legend of Zelda: Majora's Mask.