Diddy Kong Racing
In Diddy Kong Racing ligt de nadruk op vermakelijke race-actie op hoge snelheid en een flinke dosis avontuur. Diddy Kong en zeven andere spelfiguren, waaronder honingbeer Banjo in z'n N64-debuut, racen over twintig prachtig ontworpen 3D-banen in drie soorten voertuigen: een kart, hovercraft of vliegtuig. Maar flink gas geven is de helft van het verhaal. Je moet alle hoeken en gaten van iedere baan doorzoeken om snellere routes en verborgen voorwerpen te vinden. Die openen nieuwe banen, tijdritten en speciale races tegen supersnelle bazen. Als je ze kunt vinden op het uitgestrekte spel-eiland! Diddy Kong Racing is bovendien voorzien van Rare's eigen Real-Time Dynamic Animation Technology (RDA).
Dankzij deze programmeertechniek zie je grote, kleurige en zeer gedetailleerde spelfiguren in een enorme omgeving. De game is vliegensvlug, zelfs met meerdere kartende beesten in beeld. Real-Time Dynamic Animation Technology perst ontzettend veel uit de Nintendo 64-hardware, waaronder spetterende reflectie- en spiegeleffecten waar het maar kan. Diddy Kong Racing bevat ook een Versus Mode waarin twee tot vier spelers het tegen elkaar opnemen in een voertuig naar keuze, waarbij een verscheidenheid aan scenario's zorgt voor een afwisselende spelervaring.