Start je motoren en doe je gordel om voor Mario Kart DS! Kart-veteranen en beginners strijden om de eer op 32 circuits die hun gelijke niet kennen. Ontdek de spelstanden Grand Prix, Time Trial, VS., Battle en Mission.
Dit was de eerste game in de serie met klassieke circuits uit eerdere Mario Kart-games. Ook heeft dit spel de Blooper and Bullet Bill geïntroduceerd, en een editor voor het aanpassen van je karts.