Het verhaal en de achtergrond
Welkom op de officiële site voor Professor Layton en de Verloren Toekomst, het derde spel in de Professor Layton-serie. Layton en Luke reizen door de tijd om een nieuw, van puzzels vergeven mysterie op te lossen en Londen te redden!
De beroemde professor Layton en zijn assistent Luke Triton zijn een onderzoek begonnen naar de recente onthutsende gebeurtenissen in onze hoofdstad Londen. Het meest verontrustend is wel de verdwijning van onze gerespecteerde premier Bill Hawks. In de stad klinken geruchten dat de hele toestand met tijdreizen heeft te maken - misschien dat de premier zelfs naar de toekomst is verdwenen! Hoewel dit wel eens de grootste uitdaging uit Laytons loopbaan zou kunnen zijn, denken plaatselijke experts dat hij de enige is die deze zaak tot een goed einde zou kunnen brengen!
De calamiteiten begonnen vorige week, toen een zekere professor Stahngun een machine onthulde die volgens hem mensen door de tijd kon laten reizen. De professor had zijn machine duidelijk nog niet goed getest, want de demonstratie eindigde abrupt met een enorme explosie en de verdwijning van onze premier. Wat nu?
Dit is echter nog niet het hele verhaal. Uit betrouwbare bronnen blijkt dat in het hele land al enige tijd prominente wetenschappers verdwijnen. Dat niet alleen, het schijnt dat ook professor Layton de tijdreistheorie niet zomaar van de hand wijst. Eén informant stelt zelfs dat Layton een brief heeft ontvangen van een toekomstige Luke Triton! Ongelooflijk!
Professor Hershel Layton – beroemde archeoloog en oplosser van mysteriën. We hebben allemaal van zijn beroemde zaken gehoord, maar wie is hij zelf? Waar komt hij vandaan? En hoe komt hij aan die kenmerkende hoed?
Layton: De beroemde professor Hershel Layton krijgt het moeilijker dan ooit. Om deze zaak te kraken moet hij niet alleen naar de toekomst reizen maar ook diep in zijn verleden spitten om herinneringen uit lang vervlogen tijden aan het licht te brengen.
Luke: Luke staat de schok van zijn jonge leven te wachten, want hij komt oog-in-oog te staan met zijn toekomstige zelf. Toch is onze jonge speurneus vastberaden als altijd om Layton te helpen bij het oplossen van dit verontrustende mysterie.
Flora: Een bekend gezicht uit eerdere Layton-spellen. Flora sluit zich al snel weer aan bij haar favoriete detectiveteam om samen met hen het toekomstige Londen te onderzoeken.
Premier Bill Hawks: Als een gewaagd experiment mislukt, verdwijnt de premier op mysterieuze wijze. Kunnen Layton en Luke hem vinden voordat de boel helemaal in de soep loopt?
Inspecteur Chelmey en Barton: Deze dappere dienders onderzoeken vastberaden alle aanwijzingen die hen naar de verdwenen premier zouden kunnen leiden.
Dr. Stahngun: Uitvinder van een tijdmachine die tijdens de eerste demonstratie op spectaculaire wijze kapot gaat. Dr. Stahngun lijkt weinig berouwvol voor iemand die net de leider van het land heeft laten verdwijnen.
Professor Layton en de Verloren Toekomst bevat meer puzzels dan ooit! Layton en Luke zijn wel even zoet met maar liefst 165 even pittige als prettige puzzels. Er zijn breinbrekers in alle soorten en maten: doolhoven, logische puzzels, plaatjespuzzels en vele andere!