Deze 3D-platformgame is een van de populairste releases voor de Nintendo DS. Vergeleken met de oorspronkelijke Super Mario 64 heeft deze versie allerlei nieuwe functies die zowel door nieuwkomers als ervaren spelers gewaardeerd zullen worden.
Ontdek drie nieuwe speelbare personages (Luigi, Yoshi en Wario) met ieder hun eigen unieke vaardigheden. Deze kun je tijdens Mario's missies vrijspelen. Het spel heeft ook nieuwe levels, waardoor je in totaal niet langer 120, maar maar liefst 150 krachtsterren kunt verzamelen. Ook kun je je geluk beproeven in talloze minigames.