Maffe multiplayer-actie komt naar de Nintendo GameCube met Mario Party 4, het nieuwste deel in een succesvolle serie. Mario Party 4 is de grootste en mooiste partygame ooit, met 50 compleet nieuwe minigames en prachtige spelborden, weergegeven in 3D.
Nintendo's populairste helden zijn natuurlijk weer allemaal van de partij, waaronder Mario, Bowser, Yoshi, Donkey Kong, Wario en Luigi. Koopa, Toad en de anderen hebben veel verrassingen voorbereid in de Party Cube. Werp de virtuele dobbelsteen en knok je een weg door de vele minigames om zoveel mogelijk sterren te verzamelen.
Kies je favoriete Nintendo-held en onderga een grote diversiteit aan uitdagingen voor 1 tot 4 spelers. Je doet dit in wisselende samenstellingen: 1 tegen 3, 2 tegen 2, ieder voor zich, en meer. Helemaal nieuw is het Mini-Reus-systeem, waarbij je spelfiguur kan krimpen of groeien om toegang te krijgen tot nieuwe gebieden op het spelbord, bijvoorbeeld om speciale gebeurtenissen te veroorzaken. Een andere nieuwe mogelijkheid is de waanzinnige Tag Battle, waarin spelers zich kunnen splitsen in twee teams om elkaar de sterren uit de zak te kloppen. Door een handicap in te stellen, kunnen spelers van alle leeftijden en met verschillende vaardigheden het tegen elkaar opnemen.