SPELONDERDELEN
A Juggler's Tale is een filmische puzzelplatformer. Speel als de marionet Abbey en vind je weg door een middeleeuwse sprookjeswereld, op zoek naar vrijheid. Gebruik de touwtjes van de marionet in unieke puzzels, zoek een weg om obstakels heen en blijf uit de buurt van de genadeloze moordenaars die je op de hielen zitten, terwijl de poppenspeler de touwtjes strak in handen houdt.
Abby is een artieste die gevangen wordt gehouden in een circus. Elke dag moet ze het publiek vermaken en 's nacht zit ze opgesloten in een kooi, hunkerend naar vrijheid. Op een dag vlucht ze uit het circus en krijgt ze de kans een magische wereld te verkennen.
Helaas heeft de vrijheid zijn prijs en wordt Abby al snel meegesleept door de gevaren die de wereld voor haar in petto heeft. In een middeleeuws sprookje waar oorlog woedt, omgeven door geteisterde, uitgehongerde burgers en opgejaagd door de genadeloze moordenaar Tonda, moet Abby woeste rivieren oversteken, boevenkampen doorkruisen en vallen ontwijken.
Haar avontuur wordt constant begeleid door de lyrische gedichten van poppenspeler Jack, die haar verhaal vertelt terwijl hij de touwtjes van zijn marionet strak in zijn altijd behulpzame handen houdt.
Wie kan Abby vertrouwen? Zal ze de weg vinden naar echte vrijheid? Zal Abby leren dat ze, ondanks dat ze aan touwtjes bengelt, toch invloed heeft op haar lotsbestemming?