Millennia van vrede zijn voorbijgegaan sinds de mechanische goden de aarde verlieten en ze de robots van lagere rang achterlieten om de wereld te ontwikkelen. Helaas voor hen die zijn achtergelaten, roert zich een verschrikkelijk kwaad tussen de sterren: het Megabeast, een angstaanjagende bol vlees, ogen, monden en voortplantingsorganen ter grootte van de maan die zijn kinderen op de wereld werpt en voor een plaag zorgt die niet te stoppen is.
A Robot Named Fight is een roguelite 2D-actie-avontuur gericht op het ontdekken en het verzamelen van items. Kruip in de huid van een eenzame robot die het Megabeast moet zien te stoppen. Ontdek automatisch gegenereerde doolhoven, onthul willekeurige power-ups en items, vind geheimen en knal vlezige wezens overhoop in dit heerlijke, smerige avontuur.