METAL SLUG 4 is een actieshooter die in 2002 door SNK is uitgebracht. Het is de vijfde game in de METAL SLUG-serie. Naast Marco en Fio, de gloednieuwe personages, melden Trevor en Nadia zich op het slagveld! Gebruik de nieuwe items effectief en krijg de hoogste score met het nieuwe Metallish-systeem!