THE KING OF FIGHTERS '97 is een vechtgame die in 1997 is uitgebracht door SNK. De game brengt populaire personages uit FATAL FURY en ART OF FIGHTING samen die erachter willen komen wie van hen de sterkste is. De spelstanden ADVANCED en EXTRA bieden ruimte voor nog geraffineerdere tactieken.